lördag, juni 09, 2007

Third Movement







Synd att säga att alla var där. Skatetävlingarna har jag inte hunnit till än, men jag har varit nere på Stapelbäddsparken två dagar i rad för att se band, och där har det verkligen varit riktigt lite folk. Trist för band som Division Of Laura Lee och Randy, att de inte drar ordentligt med publik. Antar att kombinationen usel reklam/information och att det är det sista som händer där nere på kvällen är vad som gjort det. Inte särskilt kul i alla fall. Division gjorde bra ifrån sig och Randy (i solnedgången och med Turning Torso i bakgrunden) var roliga att se igen. Kom ut för extranummer två gånger för att de längst fram aldrig gav sig.

Efter Randy till slut lagt av igårkväll stack Håkan via Debaser till Jeriko för Tough Alliance och pop och jag drog till hemmafest och vidare med David och Caroline till Moriskan för Concrete SS och punk. Jag är glad över valet då jag fick se Concrete SS, grymt bra och precis vad jag ville höra. Stämningen var hög, och det vevades och skatades friskt framför bandet. Kunde inte sluta le. Synd bara att inramningen var så dålig. Ingen på plats ville höra r'n'b och hip-hop före och efter punkbandet. Jag hade säkert kunnat tänka mig se Lazee någon gång, men inte igår. Jag brukar tycka att det är bra med blandklubbar, men då måste ju det blandas så att folk kan gilla lite av varje. Igår var det verkligen olika läger. Så kändes det i alla fall, och vi gick så snart vi kunde.

Debaser ligger ju bara ett stenkast från trista Moriskan, så vi gick dit med en tanke om att hänga på uteserveringen en stund. Stannade en öl eller så, men vi pallade inte reggae på den knökade uteplatsen, och inne blev det snart nog disco och fullt så vi gick igen. Kanske lika bra. Det var sent och jag var redan rätt nöjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka idioter det är som hänger bakom kristin :)
utöver bayarea-arty-surfning, gör jag även lite eenternettsurf på malmöiters bloggar. leve dhl!
kram
X