onsdag, juni 20, 2007

Motionless Dances


James Blackshaw

Jag lyssnar på James Blackshaw spela på Sérgio Hydalgios radioshow Má Fama just nu. Kom på att jag glömt tipsa om den tidigare. Den är visserligen portugisisk, men det är bland annat en artist i veckan som spelar live, och det är oftast intervjuer på engelska (jag har inte hört nån som inte varit det). Han har förutom James Blackshaw bjudit in bland andra Panda Bear, Six Organs, Larkin Grimm och nu senast Jana Hunter. Jag vet inte så mycket om showen, jag lyssnar när jag kommer ihåg. Intervjuerna är kanske inte de allra bästa (sjukt nördiga och ofta alldeles för långa), men musiken är grym.

Skönt att lyssna på James Blackshaw just nu. Mitt huvud värker, tror jag kommer bli förkyld. Dessutom kan jag inte annat än vara fast i mina egna tankar. Det har liksom låst sig. Skulle släppa dem om jag kunde. Pallar inte fundera mer just nu. Vill bara att det ska vara lite enkelt. Antar att det bara är jag som kan hjälpa mig.

2 kommentarer:

Schmarro sa...

du var så underbar i hultsfred. tack fina.

Vs. sa...

tack själv du. antar att vi ses på blonde readhead?