lördag, juni 02, 2007

Search For Delicious



Ok, peppen för att gå ut var inte störst igår. Slutade med att jag såg tre låtar med ett band istället för två konserter. Dålig planering.

Det blev en öl med Håkan och hans kompisar på Cuba Café, sen hem en sväng. Förfest hos David, Caroline och hundarna med K special och fina låtar, sen vidare förbi Anna och Ellens rätt tysta och stearinljusupplysta innegårdshäng för att till sist hamna på Debaser och Coco Electrik. Blev inte långvarig där då det var få ansikten jag kände igen och för att jag lyckades bli av med David. Hade gärna sett mer av konserten då de var mer rock den här gången, men samtidigt, de spelade en ganska tafflig cover på "Tainted Love" som sista låt, kanske inte bästa valet. Sprang förbi KB för att se hur det var med Håkan och Gustav som skulle dansa indiejukebox efter Love Is All. Blev kvar en stund för att bidra till svenskstämningen som eftersöktes. Var rätt kul att skråla till gamla dängor. Har riktigt ont i fötterna idag. Hade inte direkt dansskorna på. Gick ett varv till på Debaser för att se om det var mer folk innan jag gick hem. Det var det, men det fanns ingen poäng med att lägga några pengar på öl strax innan tre så det blev hemgång och lite TV innan det var dags att gå till sängs. Fredag i Malmö. Utan pepp. Ganska kul ändå.

Idag blir det förhoppningsvis roligare. Grill och replokalsspelningar. Om vädret blir bättre och det inte känns så... tomt. För det gör det just nu. Tomt och trist. Skulle vilja ge mig ut på äventyr. Skratta och göra stan. Planera dagen och kvällen. Inte sitta med persiennerna nere och skriva i mörkret för att det liknar nåt att göra. Visserligen lyssnar jag på världens bästa Panda Bear, men inte ens det verkar hjälpa.

Vill inte höra mer om andras rätt bra liv och framtidsplaner. Jag har inga förutom jobbplaner så det gör mest lite ont. Jag vet att det är egoistiskt, men samtidigt som jag vill vara glad för andra så är det ibland så förbannat svårt. Det är plågsamt blottande när ljuset faller på en och det inte finns något att kontra med.

Inga kommentarer: