söndag, juni 10, 2007

California Über Alles






Dansken Rune Glifberg vann tävlingen. Kändes rättvist, även om jag hade lite svårt att se. Överblicken var inget vidare från där jag satt, och jag är verkligen ingen expert. Hans val av låt tror jag var Dead Kennedys gamla dänga "California Über Alles". Passande nog har han ju bott i Kalifornien sen 1994. Han trivs där antar jag. John Magnuson från Malmö hade den goda smaken att välja "(Gotta Get Some Action) Now!" med The Hellacopters. Sen kom han ju tvåa också. Mattias Nylén tror jag kom sist. Hans bidrag till familjetillställningen var "I Got Erection" med Turbonegro. Undrar vad vårt kommunalråd Ilmar Reepalu tyckte om det valet. Vår så kallade mayor delade ut prischecken iförd Volcomkeps. All heder ska han ha i alla fall då han trots sin ganska höga ålder valde att springa upp till podiet mitt i parken utan hjälp eller stege. Apropå ålder, Rune är en dag äldre än mig. Skönt att se att gamlingar fortfarande sopar banan med ungdomarna.

Löjligt varmt var det idag. Varmaste dagen hitills i år tror jag. Jag är helt bränd trots att jag inte kom ner dit förrän vid tre. Fullsatt och ingen chans att lämna sin plats för att hämta vatten. 300 pers hade tydligen blivit köande utanför.

bowlriders.com
tacky.se

Inga kommentarer: