onsdag, januari 24, 2007

Chain Reaction

Spelade skivor på en klubb som heter Klubb svår igår. Roligt att spela sånt som jag sitter hemma och lyssnar på, men oftast inte kan spela ute (om jag inte har klubb själv, men knappt då). EN enda kille kom fram och klagade på att det var dåligt när jag spelade. Då hade han suttit igenom en massa grejer som skulle drivit ut de flesta. Bland annat Wolf Eyes tillsammans med frijazzgubben Anthony Braxton live.

När han kom fram spelade jag lite, i sammanhanget, lättlyssnad Black Dice. Jag hänvisade till klubbägaren och la på en singel med Mats Gustafsson och Luca Tomasso Mai. Då gick det en rad människor. Bland andra han som klagat. Annars var det mesta uppskattat.

Jag tror det här var de här jag spelade (har nog missat några):

Albert Ayler
An Albatross
ARM
Battles
Black Dice
Cabaret Voltaire
Contortions
Curse Of the Birthmark
Deathprod
Exepter
Mats Gusstafsson/Luca Tomasso Mai
Knife and Ape
Lightning Bolt
Mars
Metalux & John Weise
Mouthus
Noxagt
Pistol Disco
Replikants
Sightings
Single Unit
Terrestrial Tones
Ultralyd
Wolf Eyes
Wolf Eyes & Anthony Braxton
Xinlisupreme

Inga kommentarer: