onsdag, januari 03, 2007

Lets Not Wrestle Mt Heart Attack

Lite sent kanske, men tänkte jag skulle lägga ut namen på de skivor jag lämnade in till redaktionens årsbästalista. Jag ändrade lite på den då det inte finns nån poäng med att skilja exempelvis 28 från 32. Från sex och framåt har jag därför lagt de skivor jag lyssnade mest på under året (i alla fall fram till deadline). De bästa, eller kanske de jag mindes bäst. Spelar det nån roll?

1. Liars – Drum’s Not Dead
2. TV On the Radio – Return to Cookie Mountain
3. Mogwai – Mr. Beast
4. Six Organs of Admittance - The Sun Awakens
5. Wolf Eyes – Human Animal

7 Year Rabbit Cycle – Ache Hornes
An Albatross – Blessphemy (of the Peace-Beast Feastgiver and the Bear Warp Kumite)
Archie Bronson Outfit – Derdang, Derdang
Ass – S/t
Hans Appelqvist - Naima
Awesome Color – S/t
Blood Brothers – Young Machetes
Bonnie "Prince" Billy – The Letting Go
Brightblack Morning Light – S/t
C Aarmé – Vita
Comets On Fire – Avatar
Converge – No Heroes
CSS - Cansei De Ser Sexy
Cult of Luna - Somewhere Along The Highway
Danielson – Ships
Death Breath – Stinking Up the Night
E-40 - My Ghetto Report Card
Excepter - Alternation
Existensminimum - Last Night My Head Tried To Explode And I Wrote
Everything Down
Glissandro 70 – S/t
Gnarls Barkley – St Elsewhere
Howlin’ Rain – S/t
Isis - In The Absence Of Truth
Isis And Aereogramme – In the Fishtank 14
Kaada – Music For Moviebikers
The Knife – Silent Shout
Knife and Ape - Hex
Kylesa - Time Will Fuse Its Worth
Lady Sovereign – Public Warning
Mastodon – Blood Mountain
Melvins – (A) Senile Animal
Noxagt – S/t
Oneida – Happy New Year
Primal Scream – Riot City Blues
Raconteurs – Broken Boy Soldiers
Red Sparowes - Every Red Heart Shines Toward The Red Sun
Skygreen Leopards – Disciples of California
V. Sjöberg - On A Winter's Day
Sonic Youth - Rather Ripped
Spank Rock - Yoyoyoyoyo (Record-Play)
SunnO))) & Boris - Altar
Tapes 'n Tapes – The Loon
Vetiver – To Find Me Gone
M Ward – Post War

Inga kommentarer: