tisdag, januari 16, 2007

Old Song

Var riktigt trött tidigare, men greppade boken strax innan tolv. När jag sen tittade på klockan var den strax innan två. Jag vet att jag måste sova, har inte många timmar av sömn i kroppen, men jag vill inte riktigt.

Jag tänker på nätterna. I alla fall så fort jag lägger ifrån mig boken. Vet inte om jag kommer fram till något, men jag tänker på vad jag vill och borde göra. Jag funderar på vad jag ska ta mig till. Allt går såklart i cirklar då jag inte ser framtiden ur ett tidsperspektiv, utan bara som enstaka händelser som behöver hända för att jag ska få den där känslan av närvaro och deltagande jag behöver för att vara bra. En känsla jag behöver hitta tillbaka till permanent, inte bara ibland. Som det nyss stod i boken jag läser: "det är ingen svårighet att avstå från livet, att själv placera sitt liv vid sidan av." Så får det inte bli. Så får det inte vara.

Inga kommentarer: