måndag, januari 15, 2007

Food Emergency Campaign

Jag är verkligen usel på att storhandla. Det är ingen idé. Antingen köper jag saker som jag inte äter upp, som bara ligger och blir dåliga, eller så köper jag saker som inte riktigt passar ihop. Alltså, antalet rätter är så få att jag inte tjänar något på att släpa tungt. Jag planerar inte och läser inga recept. Känner mig som en idiotisk ungkarl trots att jag egentligen tycker väldigt mycket om att laga mat.

Idag gjorde jag det igen. Gick in på Coop ute vid jobbet och handlade en kasse för 350 spänn trots att de inte hade vad jag ville ha, så nu sitter jag här och är hungrig med en massa mat jag inte vill äta. Dagens i-landsproblem, jag vet, men när fan ska jag lära mig?

Uppdatering: A-ekonomi meddelar idag (tisdag den 16 januari) att forskare vid Umeå Universitet kommit fram till att veckoplanering med exakt åtgång av livsmedel är enda sättet man tjänar på att storhandla. Vilka nyheter!

Inga kommentarer: