söndag, januari 21, 2007

Chi Vampires

Igår var det P3 Guld igen. En gala som inte varit särskilt spännande de två, tre senaste åren, men som i år var rätt bra igen. Det var en jämnare show än på länge helt enkelt. Kanske berodde det på att vi tippat vinnare också (Anna vann).

Festen var ok. Lite märklig, men mest på grund av hur jag såg det tror jag. Jag brukar uppskatta tillställningar som den här för att jag träffar folk jag tycker om och som jag ser alldeles för sällan. Igår var jag inte riktigt på humör. En rad snälla vänner hann jag hänga med i alla fall, och det var trevligt.

Det var konstigt väder i Göteborg. Mest igår, det haglade, snöade och töade på en dag. inte lika illa i fredags. Mitt tåg var visserligen inställt, men det gick ett annat som bara gav mig en 20 minuter senare ankomsttid än vad jag skulle haft. Inte så farligt med andra ord.

Min vän Martin var snygg som bara den nu, glädjande. Vi pratade och hängde ut lite på 7:an i fredags innan vi fortsatte dricka lite vin hos honom i Kortedala. Uppenbart att vi borde ses oftare. Vi pratade om en semester ihop. Ska bara se till att det blir av också.

Igår var det Timbuktu, Ark, Laleh, Anna Ternheim, Juvelen och några till som stod för livemusiken. Efter att ha varit ute, på fest och konsert, tre dagar i rad var jag rätt mätt efter den dosen populärmusik igår. Väl hemma i soffan med en tallrik nachos och en pint Ruby Breakfast kom jag på att synt.tofs och Birchville Cat Motel skulle spela här i stan ikväll. Det var bara att byta adidasbrallorna mot de svarta jeansen igen, rycka upp sig och ge sig ut.

Igår Storan i Göteborg, idag Café Barbro i Malmö. Inte riktigt samma grej, men jag tycker att det var kul att äntligen få se Birchville Cat Motel live. Att se svenska popeliten framföra sina nya singlar igår var mest bara intressant.







Inga kommentarer: