måndag, januari 29, 2007

Din söndag 28 januari

Var riktigt trött när jag kom till Metro idag. Lite sömn och resa från Stockholm. Det var redan uppstyrt med levande ljus, matta på golvet och fina kuddar i soffan. Det var bara att få artisterna att dyka upp och förse sig med mat och dricka.

19:00 började det ramla in folk, och det blev i alla fall fullt nog för att kännas bra. Jag spelade skivor nån timme innan Tsukimono gick på och körde ett pedal och gitarrset. Första gången han körde de grejerna. Blev lite i noiseigaste laget, men det var bra. Viktor Sjöberg som spelade efter körde ett set med hiphop och egna grejer som han mixade ihop. Riktigt bra, men det borde ha varit längre. Bokade honom för hans electronica, men tyckte det var roligt att han föreslog det han spelade istället.

Jag och Magnus satt ner och spelade finstämt efter livemusiken var över. En hel del folk var kvar och en del tillkom. 23:00 lämnade jag stället. Nöjd och ännu tröttare.

Nu ser jag fram emot nästa söndag.





Inga kommentarer: