onsdag, februari 20, 2008

Universaali Totuus

Letade genom några högar med skivor för att hitta de jag behöver till redigeringen. Hittade dem, men också tre olyssnade Fonalsläpp. Från Island till Finland. Varför inte? Har precis börjat på Es, sen blir det Ville Leinonen och Eleanoora Rosenholm. Kul som fan. Minns att jag fick dem, men har inte haft tid att lyssna tidigare. Bra tillfälle att leta fram dem just idag! Får se hur mycket jag hinner innan jag ska springa ner på Professor Murder på Debaser. Har inte hört dem förut, men Brooklyn + en massa välbekant namedropping får mig att gå. Hoppas det är bra. Anna har sagt det, men samtidigt inte sagt att jag kommer gilla. Antingen har hon glömt, tror att jag redan kan min Professor, eller så tror hon inte jag kommer gilla.

Vilken rafflande vardag jag lever! Först sallad och finska hippies, sen en spelning med ett okänt band från Nev Jork! Låter i alla fall som att det är det jag försöker säga. Rätt långt ifrån sanningen. Eller nä, jag lever ett fantastiskt liv, det är bara det att jag inte klarar av att uppskatta det till fullo jämt. Sen saknas det ju något annat också. Eller annan kanske jag ska säga.

Lyssnade nyss: "In the Morning Twilight" - Steffen Basho-Junghans

Inga kommentarer: