fredag, februari 22, 2008

Sömnbrusten

Blev senare än planerat igår. Inte så bra spelning med Professor Murder (faktiskt rätt usel), men hänget var trevligt. Hade ledsen nattgäst på extrasäng. Alltid ok när jag får frågan. Klart som fan.

Blev lite väl jobbigt att jobba idag. Trodde inte det var så farligt, men det här med redigering kräver en del. Då går det inte att vara lite dagen efter. Fan, får skärpa till mig. Jobbet är det viktigaste jag pysslar med (blablablablabla, jobbet är väl inte allt? Nä, jag vet, men tyst).

Kom nyss tillbaka efter ett par glas vin på "Bullen". Eller Två Krögare som stället heter. Tycker det är ett rätt skönt hak. Lät bli att gå dit så länge för att det ligger för bra till. Turiststämning liksom. Lätt bättre än jag trott. Gick dit med tre av de sex som satt i panelen jag var moderator för på musikfilmsfestivalen, en flickvän (och vän till mig) + en respektlös människa som jag verkligen trodde skulle avvika när han såg mig, men inte då. Jag lät bli också, försökte vara den bättre människan. Jag sa inget, jag bara ignorerade. Trevligt trots det. Han satt mest tyst som tur var. Annars hade jag nog gått tidigare.

Panelen gick ok. Jag var inget vidare, och alltsammans var sedvanligt. Kanske tio pers där för att lyssna. Eller 15. Vad vet jag.

Lyssnar på: "Kondens" - Erik Levander. Bästa skiva jag hört på ett tag. Inne på fjärde lyssningen idag. Säger i alla fall mig en del.

Inga kommentarer: