söndag, juli 29, 2007

Pure Unevil


Iraks flagga i den version som regeringen sedan 2004 använder. Enligt Wikipedia.

Gick en sväng på stan idag. En lång rackare. Det visade sig att flera olika butiker jag aldrig hinner besöka faktiskt var öppna idag. Möbelaffären besöktes och jag sa till om att han skulle lägga undan lite hyllor åt mig om han får in. Bra, det är något jag tänkt göra länge. Passerade Svensson och köpte ett par grå jeans av tjejmodell i storlek 29 och en tischa i L. Sjukt omvänt och snurrigt. Byxorna satt bra i alla fall. De enda som inte var raka var tjejmodellerna, och tydligen var de storlekarna större än herrstorlekarna, så därför kunde en stor en som jag få plats i dem. T-tröjan var från danska Tom's Apparel. Fanns inga medium, så jag får hoppas att den krymper. Passerade Pressbyrån och kom på att jag faktiskt inte köpt sista numret av Sex så det gjorde jag. Hittade franska tidskriften Nuke också, men lät bli att köpa. Den var för dyr, och jag är dålig på franska.

På väg till Konsum så såg och hörde jag en parad av bilar fylld med flaggviftande irakier. Spänd på vad som kunde ha hänt gick jag hem och kollade DN. Hade nog hoppats på mer än att Younis Mahmoud blev matchhjälte efter en tät match mellan Irak och Saudiarabien i Jakarta. Att de till följd av detta tog hem finalen i Asiatiska mästerskapen. Den här bloggen handlar om mycket, men inte förrän nu har jag skrivit om fotboll. Antagligen kommer det dröja innan det händer igen. Men jag kan ju ta tillfället i akt och gratulera Irak till vinsten.

Inga kommentarer: