onsdag, juli 04, 2007

Halfway Between the World and Death






Den stora tröttheten drabbade idag. Kanske inte konstigt när det är dåligt väder och semestertider. Kan också ha att göra med Accelerator i helgen och spelningar varje dag sedan dess.

Jag behöver ordna saker. Ligger efter. Regnkläder måste handlas. Snus måste skaffas. Jobb måste göras. För att inte tala om itutagandet med förfallet på hemmafronten. Men vem försöker jag lura angående städning? Jag vet ju hur det slutar. Jag gör ett absolut minimum av det som behövs.

Vaknade nyss och ställde in gemensam frukost. Tänkte på att några jag känner kommer vara i New York samtidigt som jag åker till Roskilde. Just den här morgonen skulle valet vara enkelt. Antar även imorgon då regnet kommer att vara en plåga.

Jag ska lägga mig under täcket en liten stund till, sen ska jag sätta fart. Först upp med bilder på Talking to Teapots, Deerhoof och The Clientele (jag vet inte varför jag såg det sistnämda bandet, men det var över förväntan och gick att se igår då jag var lika tillbakalutad som musiken. Gillade när de gick loss lite mer, särskilt partierna när han inte sjöng. Deerhoof var långt mycket bättre än sist vi såg dem på Emmaboda. Antar att förväntningarna var lägre. Aldrig varit mitt favoritband, men jag gillar dem och framförallt avigheten hos dem).

Fick förövrigt frågan om vad jag gillar för musik igår igen. Jag kan verkligen inte svara på den. Vet inte vad jag ska säga riktigt och börjar alltid i fel ände.

Danskarna har ändrat sig igen. Åt rätt håll. 18 mm istället för 25 mm. Låter bra. Nu kan de se till att hitta ännu bättre uppgifter. Tycker jag.

Inga kommentarer: