torsdag, juli 05, 2007

Off the Grid

Jag har packat grejerna nu. Förberett för festival i lera och helvete. Men som någon slags rutin har jag lagt fram kläder jag gillar inför resan ner imorgon. Jag kan inte för mitt liv börja dagen med att dra på mig det nya regnstället i PVC från Rusta. Det går bara inte. Gummistövlar? Visst, de är packade som flera gånger förr, men hitills har de använts i fem minuter (på Arvikafestivalen för tusen år sen då jag var praktikant och minsann skulle vara beredd att göra allt jag behövde). Jag gillar dem inte, men vet att jag kanske är tvungen att bita i det sura den här gången. Vi får se. Jag har dubblat upp med två par slitna Cons. Jag har med åren bara blivit mindre smart vad gäller såna här saker (låt oss kalla det fåfäng, jag skiter i vilket). Orange PVC och gröna stövlar är inte snyggt, skönt eller särskilt trevligt. Men visst. Krävs det så. Vi får väl se. Monsunen och lervällingen vs. Mikael och Håkan. Game on. Jag har sparat premiärspelningen av nya Beastie Boys till bilen imorgon. Allt för peppens skull. Kanske skulle jag ha tröjan jag köpte när de spelade där sist? Nä. Inget sånt. Jag tror allt kan bli än bättre. Men visst, det hade varit fint att ha Patrik på plats.

Inga kommentarer: