tisdag, juli 31, 2007

In The Nervous Light Of Sunday



Glömt att säga att jag for ner för att se Buck 65 häromdagen. I söndags närmare bestämt. Fick en påminnelse via msn, och fem minuter senare var jag ute genom dörren. Klockan var 18:20 nämligen, och enligt Debasers hemsida skulle han stå på scen klockan 18:00. Såklart var det inte så, och jag fick vänta till 20:00 innan han stod där på utescenen framför en förväntansfull och rätt kall publik. Han i nackkrage och jag i T-shirt. Jag var lite sur för att jag missade två andra spelningar för att den här var senarelagd (något som jag verkligen inte gillar, även om jag ibland senarelägger saker själv, damn it).

De skivor jag hört blir snart ganska trista, men live funkade det nästan hela tiden i två timmar*. Det är underhållning och bra kvalitet på låtarna. Han scratchar lite, övergår i att sjunga Fine Young Canibals och sen sluta för att spela originalet till "Johnny Come Home", pratar om rötterna till hip hop (guldåldern stämmer med hans High school-år) och pratar om att han hela tiden tittar mot ingången för att en tjej han älskat bor i Malmö, och att han hoppas att hon ska dyka upp (vilket hon inte gör). Han har bra historier, med eller utan backtracks. Som sagt, underhållning värd att lägga två söndagstimmar på (även om det blev tre och en halv).

___________________________
*Jag har sett Buck 65 förut, men det har jag ganska svaga minnen av. Tror att det beror på att jag släntrade omkring och såg en rad band på Malmöfestivalen förra året utan att egentligen fastna för något.

Inga kommentarer: