måndag, maj 07, 2007

Finally, As That Blazing Sun Shone Down Upon Us, Did We Know That True Enemy Was The Voice Of Blind Idolatry; And Only Then Did We Begin To Think...













Shit pommes frites. Hur gick det här till? Grav bloggabstinens efter det att google började hävda att jag inte finns. Kunde inte logga in. Idag tänkte jag att Safari kanske var elakt och Firefox skulle behandla mig bättre. Så var det. Vet inte hur länge det håller.

Vad är det idag? 7 maj, har har inte skrivit sen den 23 april. Har inte skrivit eller postat bilder på två veckor! Det får bli en rätt torr summering utan struktur tror jag. Mitt minne är inte det bästa och dagarna flyter lätt ihop när det mest handlar om jobb, spelningar och fest. Ibland handlar det om tidningar, tv, disk och tvätt också (även om det i sanningens namn varit mindre av det sen solen kom fram), men det orkar jag inte riktigt skriva om.

Tror jag hunnit se en hel del band under se de senaste två veckorna, inget häpnadsväckande. En del bra, en del mindre bra. Inget fantastiskt. Kommer bara på tio såhär på rak arm. Midlake, Band In Box, Laakso, Kammarmusiken, Bloc Party, The (International) Noise Conspiracy, Jesse Sykes and the Sweet Hereafter, Don't Be a Stranger, Of Montreal, Loney, Dear och Sahara Hotnights. Känns som saknar en helg här. Borde setts nåt där det står Pere Ubu (som jag inte gick på) i kalendern. Såg nog nåt på Inkonst istället. Minns inte. Inget av banden kvalar väl inte som den hetaste skiten, men genomgående bra till halvbra.

Vi spelade in Bloc Party, Of Montreal och Sahara Hotnights. Av dem tre tror jag Of Montreal var de som gav mest. Gillar dem inte så mycket på skiva, men det låter bättre live.

Hade sista Din söndag på Metro också. Gott om folk som slöt upp. Det Gamla Landet spelade och var bra trots att det var en del bakfylla/fylla bland dem. Projicerade lite filmer och spelade fina låtar blandat med gubbasväng. Slutade med Metro och efterfest hemma hos Henke. Finpasta och senare Jägershots innan hemgång.

Nu har Hidden Hand inget fast hem längre, men så har tanken varit från början. Nu blir det två dagar på uterservering istället. Mer om det senare.

Debaser Malmö har hunnit öppna. Var där på torsdagspremiären och blev kalas. Noise Conspiracy gjorde mig lite besviken, men de levererade ju sina gamla pålitliga dängor, och dem gillar jag ju. Dansen började där, och fortsatte när jag och Harkan gick loss till Tilliander och Familjens brottarset. Eller, jag vet inte om det var det, tror vi körde Bezdansen till allt. Svårt med kroppshållningen på sennatten efter bjudmat + bjudsprit mellan 18 och 20. I alla fall för mig.

Innan i veckan var jag i Stockholm på valborg. Gick på några gamla vänners klubb på Kammakargatan, Het Hatt heter den, och de spelar ok musik. Blev lite sur av ytligheten bland de bekanta jag hade där. Hade sprungit därifrån om inte en annan vän dök upp en stund + att jag lovat att hänga ut. Blev efterfest och sen hemgång med Hattcrewet, fint. Slapp Spy Bar som det skanderades till min förskräckelse strax innan det blev avstyrt. Visserligen spelade Wille där, en annan kompis, men det hade inte räckt. Jag hade ofelbart somnat stående, mitt i en mening med öl i hand.

Träffade Wille och några andra på cirkus dagen efter ändå. Det var trevligt. Bakfyllan hade botats av sjukt lång promenad med Annika och Elsa. Kaffehalten i blodet hade lugnt gått om alkoholhalten när jag kom och väntade på soundcheck ute på Djurgården. Bloc Party var inte särskilt skoj den här gången heller, fjärde gången jag ser dem, men det kan säkert bli en bra halvtimme, det betvivlar jag inte.

I övrigt: Efterfest med folk sovandes på golv och i soffan. Nyhavn med jobbet. Brogatan och fika med Laakso. Pint på Pickwick för första gången på länge. Glömda mobiler. Häng i parker (debut i Pildammsparken tror jag). Häng på Simris med bland andra Semlan. Rosé på Rundgång. Brunch på På Besök. Hedvig på besök. Anders på besök; champagne på balkongen och mat på Epicuré, ny tröja på Svensson. Science of Sleep. Children of Men.

Inga kommentarer: