lördag, maj 12, 2007

Hallelujah





Riktigt lång dag igår. Gick upp halv sju för att dra till jobbet. Fixade med frågor och samlade grejer. Gjorde en intervju på en möbelbutik och drog till Jeriko för rek. Såg bra ut så jag gick hem två timmar för att samla skivor och dra i mig några varmkorvar. Stack tillbaka till Jeriko och spelade in Nina Ramsby & Martin Hederos. Gick bra tror jag. De var bra i alla fall. Gillart. Fick några snälla kollegor att åka tillbaka till jobbet med grejerna för att jag och Håkan skulle spela skivor på Debaser. Kom dit och banden hade inte ens börjat spela. Inget folk direkt. The Scare var riktigt tråkiga, men Die! Die! Die! var riktigt bra. Skivan är inte i samma klass, men live var de veckans bästa. Minst. Synd att det inte var fler människor. Jag och Håkan drog igång och spelade fina låtar. Mycket mög, men kul var det. Vi drack upp gaget, fulmixade och trampade ur strömsladden. Som det ska vara med andra ord. Vi hade i princip alla som var på stället på dansgolvet till slut, inklusive band. Spelade en del ass'n'titties och dansade vilt till allt. Tjafsade lite med vakter på väg hem och glömde lurar. Efterfesten tog slut innnan den ens började. Hann inte ens sätt igång stereon. Drunken buffons gjorde sitt igår. I alla fall gjorde vi skäl för vårt DJ-namn.

Idag har det shoppats. En slips för 25 kronor på Rundgång Fick mig att köpa en stickad tröja för 400. Fin logik, men skulle jag ha slipsen var jag tvungen att ha tröjan. Köpte en present till David som fyller år idag. Vi ska på vegetariska restauragen Miso, sen vidare till KB och Fu Manchu. Blir roligt hoppas jag, nöjd över mina köp och att jag framkallat bilder idag. Hunnit med en massa. Att vara färdiginspelad för säsongen känns bra också.

1 kommentar:

Håkan sa...

Såpbubblemaskin! Hockeytutor!! Jag är med på all galenskap. Uniformer eller hatt är fortfarande något att överväga. Vem som är DB1? Tycker det är målfoto mellan att köra fittmedley och att hoppa mellan låtar i högtalarna...