torsdag, maj 10, 2007

Yesterday, August, Today, November

Tanken var ju att jag skulle skriva och tipsa om lite musik här ibland. Inte bara redovisa fula mobilbilder på gig. Gröna, röda, gula och allt vad de är. Men jag vet ju knappt vad jag lyssnar på. Ramlar över nån skiva som spelas, men jag har inte snöat in på nåt på ett tag tror jag.

"Given to the Rising" med Neurosis har växt. Men jag har fortfarande inte tagit den till mig. Tomas gav mig en knuff idag. Ska verkligen ge den vad den förtjänar. Annars lyssnar jag mest på old stuff. Gamla frijazzgubbar, Drive Like Jehu, Fugazi och Hot Snakes. Såna grejer. Lite av de band som spelar på ATP nästa vecka också. Annars har det blivit mycket Björk av någon anledning. Hon ska väl ha sin chans också antar jag.

Lyssnar annars mest på Nina Ramsby & Martin Hederos. Ska ju jobba med dem i morgon. Därför jag pluggar skivorna. Ju mer jag lyssnar, ju mer tar jag till mig. Läst lite, kollat ursprung, pratat om låtarna. De kryper närmare, in under skinnet. Snart sitter jag väl här och gråter. Skulle just vara snyggt. Först en spelning med Smackdown ikväll, sen hem till "Jazzen" och tårarna.

Köpte Black Dice "Manoman"-tolva häromdagen. Bara "Gore" som var riktigt bra. Den hade jag ju redan. 100 spänn. Jaja.

Inga kommentarer: