tisdag, maj 29, 2007

But Now Things Were Different, With Birds Unable To Speak


Falsterbogatan 22

De har funnits ett tag. De här fina fåglarna. Vet inte hur många de är till antalet, men jag har sett några av dem. Vet inte varför jag inte fotat någon tidigare.

Tidigare idag när jag väntade på bussen i skuggan av busskuren ute vid Jägersro med NO AGE på hög volym så kom det fram en 45-årig kvinna till mig. Hon hade blåa uppdragna shorts, kanske mjukisvarianten, keps, glasögon och en ganska stor kropp. En fin stor hund hade hon med sig också. När jag tog av mig lurarna frågade hon mig om jag var jagad av radio rix eller om det var mix megapol, jag minns inte. Det enda jag kunde tänka på var att jag träffat en riktig knäppgök. Jag tittade lite undrande på henne samtidigt som jag såg att kepsen även hade en FM 100-någonting logo på sig. Inte en reklamradiokeps, utan en närradio eller något. Det var i alla fall vad jag tänkte. När jag sa att jag inte trodde att någon var ute efter mig så sa hon att det var en lek eller tävling i reklamradioregi som pågick och så knallade hon iväg.

Ibland funderar jag på vad som skulle hända om jag bröt ihop helt och hållet. Om jag blev helt oförmögen att be om hjälp, helt trasig. Bäst att låta bli det tror jag. Nog bäst så.

Inga kommentarer: