måndag, april 23, 2007

Electric Worry






Jag hade en bra söndag. Vaknade sent efter igår, men fick samtal om IKEA. Köpte saker jag behövde och saker som var fina, men onödiga. Sen köpte jag en tyghaj för 2 kronor. Ingen aning vilken kategori den hamnar i. Kom hem vid sjutiden och gick till Inkonst vid halv nio. Såg Dandi Wind och lite Horrors, sen vidare till KB. Behövde se Clutch.

Dandi Wind var rätt roliga, syntar och orglar, förinspelat och en frontkvinna (eller kanske tjej, hon var verkligen inte gammal) som hade lite Karen O-komplex. Ganska bra, men kanske mer roligt. Horrors är en annan historia. Hypade som få, men inte så bra. Som om Ramones spelade riktigt gamla nuggetscovers på en gotklubb. Inte så bra, men bättre än väntat. Clutch däremot var fina. Spelade en och en halv timme. Jamband i ordets rätta bemärkelse. Mycket solon och långa låtar. En av de jag hängde med drog till med ett: det låter likadant hela tiden, och de har spelat sjukt länge, men det är verkligen råbra! Bra sammanfattning tycker jag.

En påminnelse. Gör bara saker som är bra. Ödsla inte tid på skitsaker.

1 kommentar:

girlsnitecrew sa...

varför har du inte skrivit på drygt en vecka?? jag vill veta vad som händer i ditt liv. hihi. kramgir