söndag, april 22, 2007

What It Look Like







Här är bilder på gårdagens dubbel. Tog bilder på gigen i fredags också, men de var sämre än vanligt, dessutom mer än mörka. Kanske ska skaffa riktig kamera någon gång... Skaters var bra annars, men alldeles för kort och lågt, inte så mycket show att plåta heller. De andra banden vi såg senare på Chokladfabriken var trista och lät riktigt dåligt. Animal Five har fått sin chans nu. Lika inspirerande som lokalen de spelade i.

Gårdagen var mycket sömn, lite fördrink hos David och Caroline och vidare till KB och !!!. Lät riktigt bra, och så länge armflaxarmannen inte försökte vara stjärna så var det över förväntan. Inte alls lika stel show som förra året när jag såg dem. Hörde en historia om att armflaxarmannen spräckte brallorna en gång i Barcelona så pungen hängde ut (han kör tydligen commandostilen). Det hade varit skojigare än han var igår. Trist att en kille kan förstöra så mycket för ett band.

När de slutat sprang jag upp till Inkonst för Naeem Juwan från Spank Rock och Mapei på Skånes ljudpark. Sånt jävla ös. Kanske inte helgjutet rent musikaliskt, men glädjen och peppen smittade av sig och jag kunde inte annat än ryckas med. När konserten var slut blev den en sväng till på KB. Precis som det behövdes.

Snart är det tillbaka till KB för Clutch. Funderar på om jag ska prova hinna med Horrors på Inkonst också, men tror inte jag pallar. Tur att det är tidig konsert i alla fall.

Tror förövrigt att jag ska leta fram artikeln från förra Dygnet runt om att det händer så lite i Malmö. Så sjukt skum. Måste nästan mejla honom och fråga var han går ut, eller vilken sten han bor under.

Inga kommentarer: