torsdag, april 12, 2007

Death Valley '69

Fick sällskap till bordet idag på lunchen. Fick frågor som jag gillar. Såna som är direkta, lätta, men samtidigt svåra att svara på. Personliga men verkligen inte privata. Som typ: "varför har du skägg?". Vet inte varför jag gillar människor som verkligen frågar vad de vill veta utan att bry sig om att fundera på hur det låter. Kanske är jag lite likadan, men inte vågar så ofta som jag borde. Samtalet gick in på en blöt kväll då jag fått för mig att gömma mig bakom en person för några andra som jag inte ville prata med (på grund av att jag var full antagligen). Blev en grej och det fortsatte. Jag minns det som ganska kul. Nåväl, samtalet avslutades i alla fall med att personen i fråga utbrast i ett: "du är ju jättetrevlig och social, trodde du hade nån form av social fobi!".

Skägg ja. Kanske har jag skägg och ser ut som jag gör av en slump. Kanske är det i kombination med att det gör mig till den jag är. Kanske för att jag vill ha skägg och känner mig rätt trygg med det. Kanske tillhör jag en hemlig organisation, en sammanslutning av människor som håller varandra om ryggen och skickar varandra tårtor. Vem vet?

Borde jag raka mig eller?

Inga kommentarer: