fredag, april 06, 2007

A History Of Drunks




Underbar konsert igår. Big Business var toppen, och Melvins var så bra som de alltid borde ha varit. Resten av kvällen var konstig. Många gick hem för att fira påsk, andra stannade en stund, men var trötta och fulla, och troppade av. En efter en. Jag bar tusen skivor dit, spelade en handfull tillsammans med Masse, drack en miljon fernet och en miljard öl, blev berusad och la ner spelandet innan fyra. Var alldeles för lite folk. Coady var nere och tjabbade en stund, det var kul, men annars var det kanske 10 pers kvar till tre, sen kanske fem när vi stängde av. Glömde hämta ut mina pengar, blev sur över att någon snott min Amoeba records-påse (vem fan snor en tygpåse på krogen?) och vinglade hem. Idag har jag ont i nacke och axlar av vinylbärande och huvudskakande. 32 är ingen bra ålder. Jag saknar min bästa vän nu. Skulle vilja gå ut och fika med henne i solen.

Inga kommentarer: