onsdag, april 11, 2007

Stabbed In the Face








Growing, Thrones och Wolf Eyes idag. Haschdimman låg som en aura kring det sistnämnda bandet när de kom upp från logen och gick fram till merchbordet ganska tidigt. Antar att Sofia Talvik (som värmde upp av knasiga omständigheter) inte hängde alltför länge där nere.

Alla banden var bra. Growing spelade lite Black Dice-inspirerat, inte alls som jag hört på skiva. Thrones körde sin Sleep möter Jesu hemma hos High On Fire-grej. Riktigt bra bitvis, lite långt bara, men en drone på tio minuter var sjukt bra. Wolf Eyes spelade bara 25 minuter eller så. Inte i närheten av vad de kvarvarande 40 personerna hade väntat sig efter att ha varit på plats i två och en halv timme... Bra var det i alla fall. Två saxlåtar. Dem gillar jag.

Kristin påminde mig om att vi såg Wolf Eyes under påsken förra året. Det hade jag glömt. Mindes bara Black Dice och Battles. Konstigt. Min fjärde Wolf Eyes med andra ord. Min näst bästa.

Vet inte om det är konsert förrän på fredag. Då blir det fotoutställning först, sen No Means No och efter det Studio. Om allt går som det ska. Jag hoppas inte. Det är ju riktig dansklubb också; Function. Inget jag får med mig folk på, men kanske på fredag. Vem vet.

JAG ÄR FAN VARKEN BÄTTRE ELLER SÄMRE ÄN VAD JAG VAR FÖR ETT ÅR SEDAN.

Inga kommentarer: