torsdag, april 19, 2007

Giggy Smile












Pakt i tisdags på Inkonst med italienska Jooklo Duo, G.I. Joe och svenska Log Cabin. Gillade verkligen Jooklo Duo med saxofon och trummor. Lite frijazz sådär. Trist att det verkar som att det var sista Pakt, i alla fall för våren. Hoppas på mer. Har åtminstone varit ett bra eller intressant band per gång. Det är inte illa.

Igår var det spelning på Rundgång, Family Battle Snake från England som inte var särskilt roliga och Bordet från Malmö som jag bitvis gillade mycket. Skillnad på noise och noise. Jag gillar den brutalare, mer pulserande. Innan vi gick därifrån hann jag, inspirerad av ett par öl, hunnit krita Panda Bear/Excepter-spliten. Sen jag läste att den är slutsåld överallt för ett par dagar sen så drömde jag att någon köpte den samtidigt som jag klev in i butiken, när det inte var så, så slog jag till. Löjligt, jag vet, men jag tycker verkligen om båda banden.

Efter en sväng på Metro gick vi vidare på Concretes. Kanske inte alla, men en handfull. Ingen vidare inspirerad konsert. Mycket folk i alla fall. Kul för dem.

Konsertveckan fortsätter idag med Thunder Express, Captain Murphy och Sugar Hill Gang (helt galet att de är här, men vet inte hur originalmedlemsantalet är)! Tror inte jag kommer inte på det sistnämda, och de två andra är jag lite ljummen inför. Magen krånglar lite, så vi får se.

Inga kommentarer: