onsdag, januari 21, 2009

La Llorna


"La Llorna" - Beirut

Jag har lyssnat väldigt mycket på "Flying Cup Club" av Beirut trots att jag ofta tänker att den osnutne amerikanen är lite för skolad och nöjd med sig själv i sitt musikaliska uttryck. Nåväl. Så kan det väl få vara. Nu kommer det nytt i alla fall, nåt så flott som en dubbel-EP, och jag är väldigt sugen på att höra dem bägge.

Den första skivan är med ett mexikanskt begravningsband på 19 pers, och den andra en slags återgång till hans gamla sovrumsdagar under namnet Realpeople. Låter som att det var ett bra drag att släppa dem på olika EP.

Den första är den som heter "March Of the Zapotec", och det gör den efter den mexikanska dialekten Zapotec. Antar att det låter rätt mycket som det brukar, men lite extra mystik är väl adderad av bakgrundshistorien. Den andra skivan heter "Holland". Om det är efter landet vet jag inte, det kanske är efter såsen. 17 februari kommer den i alla fall.

UPPDATERING:
Orsaken till beirutpeppen kommer av att jag plockade fram gammalt av A Hawk and a Hacksack häromdagen. Fick mig att tänka på dem. Här finns en intervju och lite klipp med dem.

Inga kommentarer: