torsdag, januari 15, 2009

Human Hair

LovversDebaser Malmö igår. Tror de var rätt packade, men vet inte om nykterhet hjälpt trummisen. Han verkade inte riktigt veta vad han höll på med.

30 minuter lång spelning, och jag tror jag sa att spelningen måste ha varit lite som de var i de tidiga hardcoredagarna. Gammal rock filtrerad genom oljud av folk som ibland var lite på hal is, särskilt vad gäller hastigheten. Känsla och hjärta mer än spelskicklighet och hjärna. Oavsett eventuellt haltande logik i det ovanstående påståendet, så gillade jag dem skarpt. Känns som jag var rätt ensam om det. Köpte tolvan i alla fall (finns bara en vad jag vet, men jag har inte googlat), de hade inga sjuor med sig. Prutade ner den till 90 då jag inte hade så mycket mer på fickan.

The Branded som jag bokat till nästa fredag var inkallade som förband då Dag För Dag ställt in. Lovvers och de är tydligen polare. Inte helt kosher i min bok, men var och en gör val efter egen agenda. Jag behöver inte gilla det. Bandet var bra i vilket fall. Hoppas att de är lite svettigare nästa gång. Ljudet och låtarna var det inget fel på.

Lyssnar på: "Think" - Lovvers

Inga kommentarer: