tisdag, oktober 31, 2006

No Title

Sista dagen i San Francisco. Mest glad över det faktiskt. Jag längtar hem. För att få vila och för att få träffa min Anna. Vill att saker ska vara lite enklare än de är här.

Det har gått bra, faktum är att efter igår har vi bara en grej kvar, och det vi gjorde igår kändes bra. Så nu har vi nog det vi behöver. Roy's Redwoods med Bright Black Morning Light blir bara bonus, men förhoppningsvis riktigt bra bonus.

Efter en frukost på Dottie's igår (ja, Jones st igen) så började ett par timmar av jobb på rummet. Ringande och mer läsande. Till sist fick jag en beskrivning på hur vi skulle hitta till Ben Chasnys hus i Oakland. Väl där gick allt som det skulle, vi trodde vi skulle bli ruskigt sena, men det löste sig. Ben var en hygglig, men lite reserverad typ (inte tillbakadragen, bara noga med vad han sa). Efter en kortare intervju där på Telegraph St så gick vi bort till Tom Carter (Charalambides) för att möta upp med Tom och Rob Fisk (ex Deerhoof mfl) för att lyssna på lite sångpålägg till nya Badgerloreskivan.

Vi lämnade sällskapet en stund för att de skulle komma igång innan vi började filma. Blev en tripp för att tanka och åka en tur upp till Berkeley. Hann såklart inte mycket mer än att äta. Blev vegoburgare på Raleigh's på Telegraph st, mitt emot Amoeba och Rasputin (ja, de har affärer bredvid varandra i minimala Berkeley centrum, detta studentmecka till ställe). Sprang in på Amoeba för att köpa Comets On Fire på vinyl. Kostade 10 dollar, så jag tyckte jag skulle ha den. Visade sig vara tur då bandet inte har några själva. Med tanke på att jag fick tre Six Organs på vinyl, August Born och en singel med Six Organs och Colossos av Ben så var det en riktigt billig skivshoppardag.

Väl tillbaka vid Toms hus hade de andra druckit en del och ritade villigt ett Badgerloreträd till mig med medlemmar och band. Vi pratade och filmade lite inspelningar, sen fick vi vara med och sjunga på en låt. Det var rätt skoj, men det är en massa röster med effekter som mässar två rader om och om igen.

Efter vi lämnat Oakland, efter lite strul, åkte vi direkt till Van Ness och 25:e gatan för att möta Ethan Miller. Till ett ställe som heter Phone Booth. Köpte några öl och gick hem till Noel Harmonson som också spelar i Comets On Fire. Det blev en sovrumsintervju i någon form av kollektiv. De pratade på ordentligt, en hel del svammel, men jag tror att de sa de mest användbara sakerna. Vi slutade med att göra ytterliggare en teckning, en över musiklivet här, eller en över Ethans vision av hur det ser ut.

Klockan halv ett var vi klara och åkte hem till hotellet och gick ner till The Chieftan på hörnet för en öl.

Nu är Henrik ute och tar klippbilder i Mission, men tidigare tog han ytterliggare en soluppgång. Hoppas det gick bra. Om några timmar drar vi norrut. Ska bli spännande.

Inga kommentarer: