lördag, oktober 28, 2006

Inamorata And Narration

Dyraste frukosten hitills fick vi i morse i Little Italy West i North Beach. Helt smaklös också. Trist. Men vädret var fint och innan maten kom pratade jag med Anna på telefon i sex minuter. Det var toppen, men fick mig att längta hem.

Efter North Beach åkte vi runt och tog klipppbilder tills det var dags att parkera på Bartlett igen (mellan Mission och Valencia) för att träffa Ezra Feinberg från Citay på Aquarius records. Vi gick en runda med honom så han kunde prata om skivor, det gick rätt bra. Innan vi gick köpte jag lite skivor (sista jag köper på den här resan): Skygreen Leopards, OM och Randy Holden (från Blue Cheer) på fullängdvinyl, Deathprod på 10" och en 7" med Six Organs och OM.

Vi åt en tidigt lunch på Bogaloos på hörnet innan vi gick en sväng med Ezra. Han ville inte riktigt säga det jag trodde han skulle säga. Det var trist. Sen hade han inte tid att åka vidare. Lika bra. Det gick inget vidare.

Resten av kvällen har varit lite vila och ett besök på Virgin, Urban Outfitters och Rasputin. Henrik handlade, jag klappade försiktigt på den ömmande plånboken. Tur att det bara är traktamente som gått åt hitills.

Stannade visserligen på en shop på vägen hem och köpte en öl och en lite Jack Daniels. Nu hoppas jag vi pallar att ta oss ut.

Ben Chasny spelar i Big Sur ikväll, det är där det händer har jag lärt mig (han spelar ihop med Bonnie 'Prince' Billy på ett ställe som tar 50 pers!). Där finns den riktiga scenen. Lite som det var på 60-talet. Då började det hela med en håla på landet som höll konserter innan allt blev lite tamare och flyttade in till stan.

Inga kommentarer: