fredag, oktober 27, 2006

Everybody Daylight

Vi spelade in Citay igår på Café Du Nord (Market mellan Church och Sanchez). Fick veta att det finns en Swedish Hall där också. Tydligen var baren ett tillhåll för Sverigeamerikaner som behövde någonstans att samlas för en miljon år sedan, när de behövde gömma sig för dinosaurer. Svenska Witchcraft skulle headlina giget, men de fastnade i tullen eller nåt, så de dök inte upp. Hade ju varit passande annars.

Tyckte det var ett fint ställe, inte det bästa jag sett här, men återigen: det finns inga såna ställen i Sverige.

Citay skötte sig, var åtta på scen och levde om lite grann. Halva setet var toppen. Under sista låten ringde chefen från Constellation och frågade efter det snodda Godspeedriffet.

Vi hängde kvar en liten stund, Henrik körde så jag fick ta mig ett par kaffe med whisky. Oj, vad det gjorde gott. Synd att det behöver vara så, men när jag blir riktigt trött har jag lite svårt att kommunicera på det sätt jag skulle vilja. Då får man hjälpa till lite.

Vi ska träffa Ezra från Citay om några timmar på Aquarius records. Mest för att han ska hälsa lite och så framför kameran. Mest ljug det här med TV. Sen bjöd jag in oss på kaffe hemma hos Tim Green, vi får se om det blir av. Skulle vilja ha klippbilder därifrån i alla fall.

Ikväll hoppas vi på ESG och CSS. Får se om det händer. Kanske stannar förbi Casanova för att säga hej till Rob Fisk också, han slutar på distributionsbolaget Revolver idag.

Inga kommentarer: