tisdag, oktober 24, 2006

Morning Bell

Gick upp tidigt idag. Sov kanske 8 timmar. Känns lite som man är utvilad, men spegelbilden säger annat. Istället för att köpa frukost på hotellet så tog vi en liten tripp med bilen bort till Mission och tillbaka via Haight st. Fick oss lite frukost på finställe. Stannade bara till då det fanns parkering. Jag är ju mer för diners, men kaffet var gott. Det är det inte på diners.

Letade runt lite sporadiskt efter Urban Outfitters efter ett besök på Apple Store (köpte en liten väska till datorn). Var närmare än vi trott, men det spelade inte så mycket roll. Blev inget besök ändå. Rasputin music and DVD låg mittemot. 5 våningar musik och film. När vi gick därifrån 70 dollar fattigare så var det magen som bestämde ett besök på King of Thai Noodle (som vi ser från hotellfönstret på andra våningen här på Hotel Pickwick, 5th St och Mission). Godaste thai jag ätit på länge.

Jag har köpt ett par Sun Ra, Growing, Excepter, Brian Jonestown Massacre (första återsläppt på vinyl) och Je Ne Sais Quoi. Den sista kostade en dollar, så även om jag har den på CD tyckte jag det var värt sju spänn.

Nu ska vi strax ut till Emeryville, Oakland för att träffa George Chen på Alternative Tentacles.

Henrik lyssnar på Radiohead via sin nya iTrip. Cool grej. sådär band.

Inga kommentarer: