onsdag, december 13, 2006

Verily














Julian Gross (Liars) i Berlin.

Loggade Liars idag. Intervjun jag gjorde i våras i Berlin. Påmindes om att jag och Anna av en slump bodde precis bredvid Angus Andrews hus i somras när vi var där för att kolla på TV On the Radio. Hotellet skymtar förbi under promenaden vi gjorde från det zoo vi besökte.

Anna och jag gick ett par gången på samma gata som jag tidigare gått med bandet, och jag kände igen mig, men visste inte varför. Jag kände särskilt igen ett bageri. En natt på väg hem kom jag på varför. När vi kom fram till korsningen där vi bodde insåg jag att det var 50 meter från där jag tidigare varit med Liars i Angus lägenhet.

Det var märkligt när jag kom på att det var samma ställe, särskilt märkligt då det var Annas och mitt andra besök i Berlin, och det första var när vi var på Battles och sprang på Angus och hängde ut. Lite stalkervarning nästan.

När jag loggade intervjun mindes jag också att det var dagen efter Liarsintervjun som jag åkte hem och firade Annas födelsedag i Malmö. Känns länge sen, men samtidigt som alldeles nyss.

Without you all love is gone
Without you all luck is gone
Without you there’s all hell to pay
I can truly say got myself to blame

Without you all love is gone
Without you all faith is gone
Without you there’s no heaven’s gate
When we separate I’m in a sullen state

Without you I’m like a setting sun…

- Merz

Inga kommentarer: