lördag, december 16, 2006

Loop Cat



























Vaknade vid 13:20 och undrade hur jag kunde sova så länge. Sen kom jag på att jag skulle spela skivor idag i Dennis butik. Packade och sprang iväg och var där vid två. Ganska bra gjort tycker jag nog. Nästan inget folk, men det var rätt kul ändå. David kom förbi. Det dracks lite saftglögg och åts nån pepparkaka.

Blev Moondog, Maps, Six Organs, TV On the Radio, Animal Collective, Skygreen Leopards och sådär. Ungefär det som förväntas av mig. Hade lite andra grejer med mig, men det fanns bara vinylspelare. Som sista låt blev det "No Presents for Christmas" med King Diamond. Fånigt, men rätt kul på nåt sätt. Mest fånigt.

Gårdagen blev jobb till halv åtta, hem, några öl, låtar och en dusch innan Håkan dök upp en stund innan vi gick till Pengabrorsan. KB var packat, halva Skåne var där för att lyssna på hits och några nya covers på svenska. Det blev en rätt bra spelning, häng efter och vidare till Pink Flag på Inkonst med lite löst folk. Blev missförstånd med bandets lista, oväntad fylla och hejdlös dans.

Håkan var nöjd fram tills han försvann spårlöst efter Punks Jump Up, David var nykter och vågade sig inte in på dansgolvet för att säga hej då, och jag stod där och trodde nog att dansgolvet var det bästa alternativet. Var ändå en del trevliga människor på plats. Glest, men ändå ganska ok. Gav upp innan tre och gick och köpte korvbröd till vegokorv jag inte hade och gick hem.

Ikväll pratas det om Le Box. Nytt ställe. I alla fall för mig. Har hört att ölen kostade tio kronor sist. Låter farligt.

Jag vet inte om jag vill något överhuvudtaget.






1 kommentar:

girlsnitecrew sa...

oj! det var jag som åt upp din vegokorv. sorry. det lät som om du hade en rolig kväll ändå! puss&kram