onsdag, december 13, 2006

Desperate Man Blues

Vid ett tillfälle för något år sedan satt jag och väntade spänt på att en skiva med Keijo Haino som jag beställt på eBay skulle dyka upp. Den gjorde aldrig det. Istället fick jag den sönderrivna jiffypåsen i ett kuvert av posten som säger sig ha hittat påsen, men att de inte kunde göra något åt saken! Postmannen ska enligt dem ha blivit rånad ute på rundan.

Jag ser framför mig hur en desperat man sitter och trycker gömd utanför huset här där det finns några träd, för att springa i full fart fram mot cykeln så snart den är obemannad, slita åt sig en massa post och hoppas på det bästa. Väl bakom trädet igen är han så nyfiken att han river upp all post och tar med sig det som verkar vara värt pengar. Jag vill också tro att mannen äger en kvart av något slag, och gärna en stereo. Vill att han som stal skivan kom hem, var rätt nöjd med sin räd och tryckte i den liveskiva med japansk noise han stal av mig. Önskar jag kunde fått se hans min.

Nu sitter jag och väntar på min film om Daniel Johnston. Hoppas den kommer.

Inga kommentarer: