tisdag, december 05, 2006

End of Clear Sound

Sitter på jobbet och petar med några frågor till en kommande intervju. Känns inte alls sådär svårformulerat eller jobbigt som det brukar vid den här tidpunkten (jag har ett irriterande och konstigt system jag använder mig av, orkar inte ens förklara). Kanske är det för att jag inte har mycket att gå på, kanske för att jag är intresserad av att veta mer.

Läste ut en bok till i natt; Twelve av Nick McDonell. Sover dåligt. Får mycket läst. Nu behöver jag en ny bok. Tog med mig en av Rollins från hyllan, men jag är sugen på Didion. Eller Camus.

Kanske dumt att köpa nytt när jag har ett tjugotal att beta av i hyllan, men jag vill gärna läsa det som av någon anledning verkar relevant. Har ingen som helt prestige när det kommer till att läsa rätt böcker eller att hänga med i någon utgivningstakt.

Snart åker jag till Stockholm med fjärilar i magen.

Inga kommentarer: