fredag, december 01, 2006

Together We Will Live Forever

Soundtracket till David Aronofskys nya film av Clint Mansell, spelat av Kronos Quartet och Mogwai, har gått varmt idag. Rekommenderas verkligen.

Stannade hemma för att jag inte hade överdrivet mycket att göra på jobbet (jo, jag har en del att göra, men inget som jag inte kan lösa hemma eller skjuta lite på), så jag har letat och spelat en hel rad grejer jag missat på sistone. Det har till och med gått så långt att jag sitter här och lyssnar på Thom Yorkes nya. Aldrig varit ett fan av Radiohead, men jag gillar den här. Låter mindre Thom Yorke. Vilket är bra. Och rätt märkligt.

Lyssnat på "Clothes Your I's" med Karl Blau också. Mycket fint. Släpper på K records. Han har spelat in med bland andra Mirah, Wolf Colonel, the Microphones, Little Wings tidigare, och nu spelar han med Laura Weirs som jag förstått det. Ungefär allt jag vet.

Ska väl tipsa om Maps också såklart. Nu när hans första EP kommer. "Start Something" heter den. Påminner mig om ett bra Radio Dept, Spiritualized och snäll storögd pop. Andra har väl sagt Khonnor, men honom fastnade jag aldrig för.

Tog en sväng på stan för att kolla in en ny klädbutik som skulle ha lite mingel, men det var så lite folk där att jag gick hem istället. Kul initiativ att sälja modkläder i Malmö i alla fall. Håller nog inte så länge, men det är kul att det försöks.

Mat nu, sen ett glas vin. Kanske vidare på fest. Får se.

Inga kommentarer: