torsdag, mars 23, 2006

Song for sunshine

Lite yr. Jobbar hemma. Lyssnar på allt jag hittar fram när jag letar efter annat. Planlöst söker jag efter information som ska få allt att falla på plats. E-postar febrilt om saker som jag inte har tid med. Ikväll ska jag bära piano. På måndag ska jag till London. Igår skulle jag ringt samtal som fått allt att vara i fas.

Stor förvirring. Vet inte om tänkandet på att jag har mycket att göra tar lika mycket tid som att göra grejerna. Om det bara var att beta av saker på en lista. Nu är det inte så.

Solsken i alla fall. Och ny klubb imorgon. Vill bara jobba, jobba, jobba. Står där och inte kunna göra annat än det som ska göras för stunden.

Skrattar åt eländet. Det är inte så farligt. Solsken i alla fall.

Timmar är tid som tickar iväg.

Förut: Clipd Beaks - "Preyers"
Nu: Belle and Sebastian - "The Life Pursuit"
Sen: Raconteurs - "Broken Boy Soldiers"

Inga kommentarer: