onsdag, mars 15, 2006

A heart has asked for the pleasure

Funderar konstant i flera led. Tanken som är ren är en sak, den egna tolkningen av den en annan. Den lärda bedömningen av den en tredje och andras uppfattning är en fjärde. När något kommer ut finns det med andra ord mängder med tolkningar av tanken. Långt fler än jag är kapabel till att tänka fram eller formulera teorier kring. Det enda de verbaliserade tankarna i dagarna leder till är att jag inte kommer fram till något som är av betydelse för andra, ingen förändring sker och jag blir mest trött på mig själv och mitt synsätt, mitt sätt att tolka och bedöma.

Mitt huvud blev idag till något jag inte har någon som helst nytta av. Insidan kändes lika attraktiv som skalet på en skrumpen passionsfrukt. Brun, hård och inte alls tilltalande på något som helst vis. Jag hatar att bli sådär övertrött av att vara svag, trött på mig själv och osäker i allmänhet. Borde koppla ifrån och jobba på som så många andra, men samtidigt, då förlorar jag det jag tycker om på samma gång.

Jag behöver en ventil, ett sätt att avreagera mig. Ett sätt att få ur mig allt det som gör ont i kroppen. Det som känns som ett virus eller ett slags slaggprodukt av de bra, upplyftande känslor jag hyser. Kanske är det inget, kanske är det är det frånvaron av något, men jag har mig själv att skylla. Om jag får vill jag ha mer, jag är angelägen och vill känna mig som en angelägenhet. Jag måste vara viktig och känna mig viktig. Jag måste vara delaktig i det jag delar.

Lyssnar på nya Mono för att gå igenom den växande högen. Rätt bra, funkar till sinnesstämningen. Stora crescendon. Lite trött på vad rocksektions instrumentalhylla erbjuder annars. MGR var visserligen riktigt bra, och jag lyssnar en del på Red Sparowes och Library Tapes inför kommande spelningar, men något saknas där.

Apropå spelningar. I söndags startade vi en klubb till. Eastern european standard heter den. Orsaken var att jag ville sätta Deltahead på scen i Vinylbaren. Blev bra, men för lite folk. Hann bara med ett par svängar sms som inbjudningsform.

Capote igår. Bra historia, men lite för rakt berättad och med för lite känslor och drama.

Förut: An Albatross (CD-R-promo för kommande släpp)
Nu: "You are There" - Mono

Inga kommentarer: