torsdag, mars 02, 2006

Halleluhwah

Skyndade hem för att kunna hitta på nåt ikväll. Nio var bestämt. När jag satte igång mobilen efter dagens intervju fick jag reda på att planerna ändrats. Fint. När jag frågade (via textmeddelande) om vad den nya planen var kom inget svar på en och en halv timme, sen kom ett meddelande utan egentlig info. Såhär en tre timmar senare spelar jag mig igenom den tidiga Can-katalogen, äter torra danska skruvar, dricker finwhisky och funderar på vad jag kan jobba med just nu. Sensmoralen? För att undvika att bli utan nåt egentligt att göra får man planera efter eget huvud. Om man låter bli får man skylla sig själv.

TV On the Radio var tillmötesgående och ödmjuka. Eller i alla fall Tunde och Jaleel som jag fick träffa. Rätt standardmässig intervju, men vi hann prata om presidenten, orkanen, nazisttjejerna, black metal, David Bowie och den nya skivtiteln. Jag trodde att det var ett skämt att den ska heta "Return to Cookie Mountain", men så är det tydligen. Och så gästar David Bowie på någon låt då. Nån mer än jag som just tyckte att skivan om möjligt blev än mer spännande.

Insåg just att jag tänkt lyssna på ISIS på P3 live ikväll (måste säga att det låter lite luddigt). Lyssnar nästan aldrig på radio då alla ska vara så roliga hela tiden, men ISIS är ett av mina favoritband så satte på mig lurar nu. Det är den senaste Stockholmsspelningen, jag såg bara turnén i Lund och Roskilde. Den i Lund var den som gick på teve.

Hade tänkt mig en tidig kväll. Blir nog kanske lite Håkan Persson och sen i säng. Har jag väl börjat lyssna på P3 kan jag väl lyssna på en av de bästa på kanalen.

Tidigare ikväll: "Silent Shout" - The Knife
Före P3: "Tago Mago" - Can

Inga kommentarer: