lördag, mars 25, 2006

Climax of wizardry

Klubb igår. Library Tapes, Erik de Vahl och Volcano the Bear. Vulkanen var så jävla bra så de andra hamnade lite i skymundan. Lite folk bara. Hade hoppats på ett 50-tal till.

Alla var snälla och glada dock, själv gick jag in lite grann i min egen lilla värld när jag blev mer onykter än jag borde ha blivit. Jag tjabbade med justa band och besökare, spelade lite skivor och avslutade med lite ensamdans. Kvällen tog plötsligt slut och jag hamnade utanför en port utan svar. Hittade ett fönster att knacka på istället och snart nog var jag sovandes.

Jag spelade en låt av var och en av de här artisterna (i den ordning jag kom på dem, inte i den ordning de spelades):

Cut City
Caribou
ARE Weapons
Wizardzz
Liars
Lucky Pierre
Malcolm Middleton
TV on the Radio
Knife and Ape
Animal Collective
Pipettes
Prefuse 73
Battles
Black Dice
Mouthus
Sightings
Lady Sovereign
DJ Screw
Gnarles Barkley
Don Caballero
The Ladies
Bardo Pond
1999
Yellow Swans
Clipd Beaks
Psychic Ills
Trans Am
Suicide
Rapider Than Horsepower and Mae Shi
Blood Brothers
Noxagt
Excepter
Electrelane

Kvällen borde vara jobb, jobb, jobb, men jag vet inte. Tror kanske jag blir sittandes framför lite skön teve (eller datorn i vanlig ordning). Alternativet är födelsedagsfest hos bekant. Låter inte så lockande. Känner mig bättre med egen musik, kaffe och lite halvskum belysning. Borde kanske äta.

London på måndag. Ingen aning om vad jag ska prata om.

Nu: Replikants - "This is our Message"

Inga kommentarer: