tisdag, november 28, 2006

Wake Up and Go Berserk

Skulle sova tidigt var tanken. Fastnade i annat. Nu sitter jag här och klockan närmar sig halv två. Tidigt på jobbet för att gå hem tidigt skulle vara morgondagens målsättning, men jag tror den planen redan skrotats.

Lyssnar på "Zidane: a 21st Century Portrait" med Mogwai. Den har fått rätt ljummen kritik har jag förstått, men jag tänkte i alla fall ge den en chans. Det är ju Mogwai. Kan ju inte bli dåligt.

Apropå kritiker, de årsbästalistor jag sett hitills är så blodfattiga och trista att jag undrar vem folk gör dem för? Inte mig i alla fall. Har bara fått ett fåtal tips som verkar spännande. Känns rätt mycket som minsta gemensamma nämnare och trist gammal skåpmat. Ska inte säga att min är särskilt spännande, men jag skriver efter vad jag lyssnat på, vad jag gillat. Inget annat. Sen får de som läser den (om någon gör det) försöka läsa den genom min smak.

Lyssande på Cult of Lunas senaste häromdagen igen. Efter det att jag läst en artikel om att det lyssnats en del på 16 Horsepower och Woven Hand i det lägret. Vips klev David Eugene Edwards banjo ut ur ljudbilden där någonstans, har inte tänkt på det innan. Bra snott.

Är det här med miljösnacket efter valet någon form av höger/vänster-konspiration? Varför hölls det på alarmrapporterna? Jag är uppriktigt förbannad. Med färska artiklar i handen hade det varit mycket lättare att få till ett riktigt stöd för miljöfrågorna.

Inga kommentarer: