onsdag, november 08, 2006

At Giza

Spenderade helgen i Stockholm efter resan hem från San Francisco (att ha en iPod och vara övertrött på Kastrup i ett par timmar visade sig vara mycket trevligare än jag trott). Resultatet blev såklart att jag har en förkylning eller nåt nu efter allt resande och jobbande. Om det var värt det vet jag nästa fredag då jag ska vara klar med mitt inslag om just San Francisco. Det är ju inte bara hopp och lek.

Ruskigt lite sömn när jag väl kom till Stockholm hindrade inte en tur på Lemonheads, men jag sov in på eftermiddagen på fredagen. En tur till en av Stockholms två tvättomater och en halloumimacka på svart kaffe senare fick jag träffa Anna igen. Den här gången för att vi skulle ta pendeln ut till Saltsjöbaden och Grand Hotel. Vi hade nog båda hoppats på höstlöv och promenad, men vi fick snöslask så det blev till att stanna inne i ställe. Bra mat, lite bubbel och några glas vin senare somnade den av oss som var mest i fas med den svenska klockan.

Hemresan strax efter utcheckning dagen efter följdes av en tur på stan och en pizza till På spåret. Anna tog frågorna om Dalarna och jag de om Dublin. En sväng förbi Johnossi blev helkväll och sen vidare på efterfest med Annas vänner och ett par av mina. Rätt onödigt med tanke på omständigheter som trötthet och stora mängder Jack Daniels och Cola.

Söndagen blev en dag i sängen. Kom inte upp förrän sent, bakfyllan tog väl slut någon gång under tidig eftermiddag för att mötas upp av en förkylning som jag såhär två dagar senare fått lida av redan. Nyquil i morse och en te och whisky nu. Hoppas på att bli av med skiten. Jobbet blir så mycket jobbigare om man måste ta en tupplur när det börjar närma sig kväll.

Huvudet är svullet och småsnurrig och jag är hostig. Smått febrig. Hatar att bli sjuk. Dessutom har jag inte tid. Finns några deadlines att möta utöver det här med SF.

Några bilder:
















Inga kommentarer: