tisdag, november 28, 2006

Broken Links

Jag vet inte hur snällt det här är, men jag känner att jag måste dela med mig av ett mejl vi fick till jobbet i våras. Brukar läsa det när jag funderar över hur relevant det man gör egentligen är.

"Hej! Jag har just sett på programmet. Där satt en långhårig ljus kille och sade en massa ord som inte betydde någonting.

Hans "svammel" ledde fram till ett inslag om ett band som tydligen heter SunnO))) eller något. Eftersom jag spelat offentligt i 40 år så såg jag direkt att bandet använder förstärkar/högtalarproducenten Sunns logotype, nästan rakt av. Jag har själv ägt en Sunnhögtalare med två 15" bashögtalare. Att jag köpte den berodde på att jag spelade med ett band, bestående av Tommy Tausis på trummor och en som heter Pålle Paulsen på bas. Arne Löhtman, senare spelande med Eje Thelin var med på gitarr. Pianisten var en polack som hette Laslo nå'nting. Själv sjöng jag. Att jag köpte min Sunnlåda berodde på att Pålle hade en anläggning av märket Sunn som lät skitbra. När jag sedan började spela med ett band som hette Telstars så köpte jag en högtalarlåda av märket Sunn och den lät så bra som jag någonsin kunde önska. Att nu sitta och se ett band som heter som min gamla högtalare och som inte kan spela, en av medlemmarna satt och svamlade om att han tyckte om musik som kom tillbaka till en ton, babbel babbel är vad det är, en annan visade inte sitt ansikte. Vad fan är det?

Programledaren är en yxa som inte fattar ett skit om musik. Kom och köp, kom och köp, konserverad gröt är bara ett embryo till skiten ni sänder på TV. Konsekvensen av det här är att jag inte kommer att betala min licens mer. Har ni sådana totala katastrofer till okunniga wannabes till programledare och visar sådan totala nollor som bandet SunnO))) så är gränsen passerad. Musik är en konstart, fast det undrar jag om ni fattar?!

Hälsningar!

Nils, trött i djupet av sin själ!"

Inga kommentarer: