torsdag, november 09, 2006

Dead Bird Blues

Aaah. Precis kommit hem från jobbet i en så kallad jobbtaxi. Det regnar och jävlas ute, och klockan var efter bussarna slutat gå. Skönt att få komma hem fort när kraften tryter.

Även skönt att få skjuts bort till köpcentret Jägersro ikväll för den där pastasalladen som bara tvunget skulle inhandlas. Går inte att jobba 10 timmar på en tallrik fil. Det går bara inte. Att bli skjutsad de 700 metrarna som det är ditbort var en av de bättre sakerna som hände ikväll, bättre än själva salladen i alla fall.

Förkylningen vill inte ge med sig. Hjälpe inte ens att varva ned hemma med lite Six Organs Of Admittance och ett samtal med den bästa av tjejer. Visserligen gör hon mig glad, men hitills har hon inte visat upp några trix som fixar ont i huvudet, hosta och seghet. Kanske kommer. La nyss på skivan med August Born och hällde upp en iskall Anchor Steam, får se om det hjälper (antagligen inte, men jag måste lura mig själv att jag är ledig ett par timmar innan jag sover, annars blir jag ingen rolig människa).

Hoppas på att sova bättre i natt. Har drömt konstigt de senaste nätterna, vaknat, inte kunnat sova och hostat en massa.

iPoden jag köpte har glatt mig en massa redan, men jag tror inte det är meningen att varannan skiva som spelas är med Brightblack Morning Light. Jag har blivit fast, helt fast i den. Måste tanka in något spännande. Av de 800-900 låtar jag lagt in spelar jag för närvarande 20-30.

Inga kommentarer: