lördag, november 18, 2006

Hat Energy

Pratar med Anna om januari. Månaden innan vi blev ihop. Vi träffades, pratade och var ense om en miljard saker. Satt på MSN och drog referenser och tankar som inte vädrats på ett tag. Fattar att det kanske inte var riktigt på riktigt, men den känslan av förståelse som man har strax innan man fattar att man är kär är hur grym som helst. Nu har den blivit mycket större. Kanske inte samma pirr, snarare en värme, en stor värme i hela magen.

Imorgon åker vi till London för att se Neurosis. Det är min födelsedagspresent. Resa, hotell och konsert. Jag blev helt tårögd när jag fick den. Har aldrig fått något så genomtänkt som den här presenten. Kanske låter trivialt, men jag tänker inte dra detaljerna, de små detaljerna som gör den så bra.

Detaljer är det som gör ett förhållande till att vara på riktigt, som ett förhållande som jag vill ha. När man förstår varandra och föregår den andras tankar, när man förstår varandra. Ostigt för somliga kanske, men det bästa som finns för mig.

Lyssnar nu på: Ass - "S/t"

Inga kommentarer: