tisdag, mars 03, 2009

Double Double Yolk


These Are Powers

Så var det det här med musikhetsen igen. Jag har mer musik än någonsin. Jag köper mer, laddar ner mer. Kollar, fixar och trixar. Allt för att kunna hitta fram de där grejerna jag verkligen vill lyssna på. Vaskar rejält, även om jag inte hänger på forum eller läser alla magasin eller så. Floden av musik jag tar till mig kommer av att mitt intresse likt riktiga floder liksom meandrar sig lite som den vill. Eller som jag vill, men för stunden. Har ingen stenkoll på några genrer eller band längre (nu ljuger jag lite, men för att göra en poäng, lev med det).

Förutom de band som jag hängt med på att de har släppt nytt så har jag de senaste veckorna mest lyssnat in mig på musik med band jag läst om, och som en slump fastnat någonstans långt bak i huvudet, men som nu kommit upp sig i intressesfären för att jag ska se dem senare i vår. Blir också så att jag fastnar för en grej hos ett band som exempelvis Mi Ami, och sen febrilt försöker hitta fler band som låter liknande. Som förr, men med större frustration. Det går inte att hålla koll ordentligt, samtidigt som det som redan letats upp lätt faller i glömska. Hittar fram en fantastisk favoritskiva med Liars, sen tar det stopp en stund tills jag minns att jag borde lyssna på. Trögt, trögt, trögt.

Nu hittade jag fram These Are Powers nya i alla fall. Såklart av en slump. Gillar dem sen tidigare, men inte registrerat att det kommit en nu. Lyssna in er på "All About Future" om ni har en chans. Den är bra. Ta en tur förbi Mahjongg också när ni ändå är igång. Om ni inte redan har dem båda vill säga. Och ja, Existensminimums nya är inte alls dum.

Vad lyssnar ni på?

1 kommentar:

ptrkhmbrg sa...

Döds, thrash och jazz. Konstig vecka.