fredag, mars 20, 2009

Crack the Skye



Ensam på redaktionen just nu och kan spela lite musik ut genom min Sony CFD-12 Mega Bass. Blev lite Buried Inside. Passande då jag sitter med ryggen mot de fönster som genom persienner skyddar mig och datorskärmen från solljus. Ska ringa ett samtal, men behöver kanske knåpa på lite mer frågor att ställa först. Funderar mest på att skivan är rätt trist. Önskade jag hade nya Brutal Truth nu. Som jag längtar.

Fever Ray ikväll. Får se om det blir nåt. Födelsedagsfest och fredagsöl i butiken först i alla fall. Kanske blir Mastodon och Isis hemma sen. Fick den ena igår, laddade ner den andra. Båda är bra, och jag tror inte jag vill se danskt på Debaser när de andra går till Babel. Kan vara skönt att spara sig (och lite pengar) genom att faktiskt stanna hemma en kväll.

Stockholm och jobb på måndag, men jag tror inte jag kommer hinna med mer än att jobba. Hem igen på onsdag. Ska bli kul att träffa Matti Bye i alla fall.

Fick senaste E.S.T. och "Out to Lunch" med Eric Dolphy på posten från Megastore häromdagen. Kan det bli sista beställningen därifrån nu? Kommer de klappa igen för gott? Vem vet. Verkar så. Fina skivor båda två i alla fall. E.S.T. är fanemej magisk, onödigt att han skulle gå bort. Köpte till sist "Vår del av stan" med Masshysteri också. Tog ett tag innan den kom till Rundgång, men nu har jag den!

Inga kommentarer: