onsdag, mars 04, 2009

Converging In the Quiet


Crystal Stilts.

Sitter i ett gammalt redigeringsblock med ny teknik och försöker få det att funka. Tog en stund då det inte var jag som strulade utan tekniken. Gör det ju inte bättre att felsök bara fungerar för dem som kan grejerna från början. Sen fick jag tipset att den nya tekniken skulle nyttjas med ett klippsätt jag aldrig använt tidigare. Bra antar jag, men återigen, kan man inte skiten från början är det svårt att anpassa och ändra sig.

Jag kan bara tänka på att jag äntligen ska få se Crystal Stilts ikväll och Animal Collective imorgon igen, och kanske, förhoppningsvis, även på fredag. Vill ju kunna festa på spelning också, inte bara noja över att jobbet börjar åtta på morgonen. Roligare att se dem i Köpenhamn, när ljudet är som det ska vara. Så högt det vill. Ska spela skivor imorgon också, det ska bli kul. Får se vad det blir, men kanske inte så svårt att gissa att det blir en massa nytt.

Judas, Megadeth och Testament idag också. Känns som att jag sett nog av dem, så valet var inte svårt (Megadeth har jag aldrig gillat, kanske nån låt. Så blev det av att vara Metallicafan. Die hard). Hade visserligen varit grymt att se Testament igen, trots luftgitarrlirandet. Det konstanta.

Mitt bud på bob hunds nya som bara kommer i ett ex - fastlimmad på en skivspelare - stog sig inte så länge på eBay. Nu är priset uppe på $825.00. Skynda fynda!

Inga kommentarer: