torsdag, februari 05, 2009

Torsdag i Malmö


Så här roligt är det alltid i Malmö.

Torsdag, och den satans icke-sjukdomen ligger fortfarande över mig som en våt filt. Tänkte våga mig ut lite försiktigt ikväll ändå, men får se hur länge jag orkar. Saran fyller år, och vi har klubb på Vinylbaren.

All Whirlwind, Heat and Flash #5 kommer bjuda på mycket roligt, mest nytt knasflum från mig. Nya favoriter som Gary War, Mi Ami, Extra Life, Peace In och Micachu ska spelas tillsammans med Animal Collective, Ponytail, Gang Gang Dance, Telepathe, High Places och Psychic Ills. Vad David och Caroline spelar återstår att se, men jag lovar att det inte blir nåt av Kleerup! Tidiga besökare har chans att få ett ex av senaste Hearts Of Darknesses om de ropar bandnamnet högt och ljudligt. Öppnar 18, vi börjar spela strax innan 20.

Babel bjuder typiskt nog på Rundgång @ Babel ikväll. Då vi delar en hel del publik kunde det vara roligt om folket sprang mellan ställen. Det lär ju inte hända, så jag kan väl lite kaxigt säga att vi har billigare öl och, subjektivt sett, fler bra skivor med oss, men samtidigt erkänna att det nog blir mer dans borta hos Dennis och Mathias. Öppnar 21.

Om Sydafrikas svar på Vampire Weekend, Desmond and the Tutus, lockar, eller Vänner & Bekanta låter som ljuv musik i öronen, så är det Debaser Malmö som är stället du ska vara på ikväll. Säljtexten säger: "vi (tar) med en massa roliga DJs på vår resa ner till malmö och vi lovar att ni inte kommer kunna sitta still på jobbet/skolan/soffan dagen efter." Öppnar 19, band 21:30.

Mitt tips är att gå till Krets först av allt för att höra Pär Thörn läsa ur sin nya bok, "Tidsstudiemannen". Han är alltid bra, så det vore dumt att missa. Börjar någon gång efter 19:30, men innan 21.

Babel.
Debaser Malmö.

1 kommentar:

Anonym sa...

fin bild.